Jennie, intro: Du lyssnar på Digital Entreprenher podden. Podden för dig som vill bygga ditt digitala drömföretag. Vi tar din kunskap och paketerar den till din egen digitala produkt, oavsett nisch. Jag heter Jennie. Det här är precis det jag har gjort och det har inte enbart gjort mig till miljonär på bara några år. Jag har också mitt drömföretag som stödjer den helt fria livsstil som jag vill ha. I den här podden delar jag med mig av min egen erfarenhet efter tio år som egen företagare och jag ger dig konkreta strategier och verktyg, helt utan fluff.
Mitt mål är att hjälpa så många kvinnor som möjligt att göra samma sak och styra sina liv och inkomster så att de kan njuta av det liv som vi har här och nu. Jag har redan hjälpt hundratals och nu är det din tur. Har du wifi och en vilja så hjälper jag dig med resten. Tillsammans är vi ostoppbara. Vi är Digital Entreprenher.
---
Jennie, avsnitt: God fortsättning! Jag hoppas att du har haft en skön jul. Jag tänkte att vi skulle slå två flugor med en smäll med det här avsnittet. För du ska nämligen få träffa Linda Falkenstrand som är hälsocoach och kostrådgivare med fokus på kvinnor 40+. Vi har jobbat tillsammans med att skapa automatiserade säljtunnlar för hennes lite dyrare coachingprogram, så kallade evergreen-tunnlar, där man bearbetar en kund från start till köp helt automatiserat.
Det här är något som jag rekommenderar i min hybridmetod på det sättet som jag bygger digitala entreprenörer – att du både live-lanserar och har denna typ av helt automatiserade säljtunnlar. För ihop så är de en superkombo. Och i det här avsnittet delar Linda med sig av hur hon har jobbat fram de här automatiserade tunnlarna i sin verksamhet och lite vad de innehåller för att flytta kunden och dela med sig av tips och sånt.
Men Linda pratar också om vad de viktigaste sakerna i kosten är för att du som kvinna 40+ – jag är en av dem då – ska må så bra som möjligt och orka driva sitt företag på bästa sätt. Så behöver du nyårsinspiration också, lyssna bara vidare.
Hej Linda och varmt välkommen till Digital Entreprenher podden. Vad härligt att ha dig här.
Linda: Tack snälla du, så roligt att vara här.
Jennie: Jag har sett fram emot det här verkligen.
Linda: Ja, men vad kul att höra.
Jennie: Och jag har ju lite grann koll på dig, men de andra som inte har det – om det är någon som inte känner till Linda, hon är ju ändå lite av en kändis på Instagram, hon har ju rätt mycket följare ändå tycker jag. Så om det är så att du inte har koll, kan inte du berätta lite kort om dig själv? Kanske bakgrunden och vad du hjälper andra med i ditt företag, och även lite om dina erbjudanden. Det vore kul att höra också.
Linda: Linda Falkenstrand heter jag. Jag är utbildad kostrådgivare och hälsocoach. Jag vänder mig till kvinnor 40+ där jag hjälper dem med självledarskap, med kost som bas och rätt byggstenar. Från att de har tappat bort sig själva, går runt med en grå dimma, tappat lusten, drivet, skärpan, till att hitta tillbaka till sig själva och energi och kraft och sånt – men ändå utan pekpinnar, utan förbud och utan mer press.
Men jag ska bara säga att det här har jag inte gjort alltid, utan jag har jobbat med barn i 23 år innan, så jag är montessoripedagog. Men så gick jag själv igenom en jättetuff tid efter min skilsmässa och det var då när jag själv blev hjälpt som den här drömmen väcktes. Och nu har jag mitt egna företag, så det är fantastiskt.
Jennie: Det är ju den bästa grejen tycker jag när man har upplevt det själv, även om det var skitjobbigt när man gjorde det. Vilka erfarenheter man tar med sig och faktiskt kan stoppa in i att hjälpa andra och inte bara teorin runt det.
Linda: Eller hur? Ja, verkligen. Så nu har jag det och tagit med mig min erfarenhet och byggt så att jag har en specifik, som jag säger, ganska unik sätt att jobba just med de här byggstenarna som bas och sen helheten och självledarskap, väldigt holistiskt med mindset, tankar, vanor, livsstilen – för allting hänger ju i varandra. Och du frågade om jag har en erbjudande och jag tänkte bara nämna att i början på januari så har jag ett reset kan man säga, 6-9 januari, just där jag går igenom den här unika metoden som har hjälpt mig själv och så många kvinnor.
Jennie: Ja men vi lägger en länk till den tänker jag i anteckningarna här till podden, så man kan lyssna på den och vara med på sådana saker. Jag tänker de erbjudandena som du – hur hjälper du kvinnorna idag? Är det coaching, är det kurser, medlemskap? Berätta lite om vilken affärsmodell du har.
Linda: Jag fattar, okej. Det är ju då som en pyramid kan man säga, självledarskap för kvinnor 40+. Där botten är just kosten med rätt byggstenar, bygga upp kroppen, få energi och driv. Jag träffar många kvinnor som vill bli av med sötsug till exempel, och då bara försöka kämpa genom det här fast hela kroppen bara skriker efter sött, så är det väldigt svårt. Och då är det så mycket lättare att börja med kosten, bygga upp kroppen, bli av med sötsug och sen också de här med tankarna kring sig själv – hur tänker du kring dig själv när du gör avsteg till exempel? Mindset, vanor, hur brukar det se ut när du sätter dig i soffan på kvällen? Ja, mycket sånt.
Kroppen är ju förnuftig och vill ha den enklaste vägen hela tiden, men då blir ju det här med kosten som bas, med rätt uppbyggnad, så jobbar vi vidare då med de här andra pyramidstegen. Och i toppen av pyramiden så implementerar vi det här i din vardag så att det funkar långsiktigt – det är det som är mitt mission. Det ska inte vara någon quick fix eller så, utan resultat kan man ju få väldigt fort, men att det ska hålla i.
Jennie: Precis, precis.
Linda: Då är det så viktigt att det funkar i din vardag. För jag har ju klienter som reser mycket och sånt, det ska ju funka även då.
Jennie: Men är det här genom coaching eller du har väl ett medlemskap också? Jag tänker för de som lyssnar som har onlinebusiness så är det alltid kul att höra – inom vilket format har du det? För du har väl coachingprogram, du har medlemskap eller hur ser det ut?
Linda: Yes, jag har ett medlemskap helt rätt. Och sen har jag också premiumprogram som oftast är ett halvår brukar det vara, så att det blir lite längd på det. Man verkligen hinner implementera det här som jag pratar om. Och då är det skräddarsydd, alltid skräddarsydd kostschema, kostupplägg och upplägg med övningar, träning om man vill ha det med också. Och sen har jag en ny grej på gång till i våren som ska vara en VIP-dag.
Jennie: Så man kan gå in och ta tag i saker konkret under en dag med dig då?
Linda: Yes, bara verkligen gå all in och vara på en herrgård som ligger här utanför Uppsala i jättehärlig miljö och hitta just dina utmaningar, vad du behöver för att komma framåt.
Jennie: Jättekul att du delade med dig av mycket olika saker och som sagt vi länkar till det eventet också så att ni som lyssnar lätt kan klicka er in där så ni kan vara med på resetten.
Jag tänker ju om vi hoppar in till onlinebusiness – vi träffades ju i mitt program Sälj på Autopilot som numera ingår i Miljonlabbet. Men det var ju att du ville automatisera mer av din försäljning. Kan inte du berätta vad det var som gjorde att du ville ta tag i det i ditt företag?
Linda: Ja, men det är en av de sakerna jag tycker har varit lite utmanande som egenföretagare, det här med marknadsföringen och nå ut. Och jag har lagt content på sociala medier, skickat mail och sånt, men jag kände att jag satt lite fast. Det var väldigt mycket jobb med det. Så då när jag såg att du hade den här evergreen-tunneln, att automatisera det här, så kände jag att det här låter ju helt klockrent för mig. Så jag blev jättenyfiken och hoppade på det.
Jennie: Ett sätt att sälja mer för att också slippa bara skapa content hela tiden.
Linda: Ja, för det här kan ju rulla parallellt hela tiden. Jag gör ju jobbet en gång och sätter igång en tunnel och sen ligger ju den och puttrar på, så kan jag skicka mejl och göra content på sociala medier under tiden också.
Jennie: Jag tänker på vilka olika sätt säljer du de här erbjudandena som du har, programmet och medlemskapet? Jag tänker att du kör event, live-lanseringar med webbinarier och workshops och sånt, och den här automatiserade tunneln. Berätta mer om det.
Linda: Det är precis så som du säger att digitala events, workshops, webbinarier och genom sociala medier, och så har jag minst en tunnel på rull hela tiden. Ibland har jag flera som kan leda ibland till samma erbjudande, eller också olika. En tunnel kan leda till medlemskapet till exempel, med en freebie i början, och en tunnel kan leda till mitt premiumprogram.
Jennie: Så om vi bara dyker in i en av de säljtunnlarna, om vi tittar på hur det här upplägget ser ut – vad får man igenom den? Du behöver inte avslöja alla delar, men hur har du tänkt? Vad är det man går igenom när man går igenom den tunneln och vad den nu leder till i slutändan? Vilket program av dem eller medlemskap?
Linda: Vi kan ta till medlemskapet då. Då har jag först en freebie, en guide kan man säga, en morgonguide – hur du på bästa sätt kickar igång din dag. För det är så otroligt viktigt hur du startar dagen för hur resten av dagen ska bli, med sötsug och så. Så det är en gratis produkt i början som gör att man kommer in i tunneln.
Och sen får man ett mejl efter det som bekräftar att man har fått, en påminnelse att man har kikat på sin guide. Sen går det några mejl till som är i anslutning till det här. Men sen får de också en inspelad föreläsning, en lite kortare föreläsning om just det här med morgonrutiner, och då tänker jag då med kosten – hur du lägger upp kosten och hur planeringen kan se ut och sånt för att dagen ska bli så bra som möjligt. Så då är det en video där emellan i mitten.
Och sen kommer det några mejl till efter det kring tankar som jag märker att mina klienter har, funderingar, så du får svar på det och sen då guida in dem till medlemskapet och så får de lite bonusar i slutet där.
Jennie: Har du en sådan personlig deadline i tunneln eller hur har du gjort?
Linda: Ja, den rullar ju hela tiden så jag kan inte ha ett specifikt datum.
Jennie: Nej, precis. Det skiljer sig ju från live-lanseringar på det sättet.
Linda: Ja, men jag har ju gått några mejl efter den här inspelade föreläsningen, så är det "om du bestämmer dig att hoppa med här under fem dagar så får du den här bonusen" till exempel. Och sen klickar jag ju ner på det då – nu har du två dagar kvar, och sen blir det sista dagen då går sista mejlet ut. Och sen har jag också ett mejl som går ut efter deadline som fångar upp dem, som till exempel nu att jag bjuder in till det här eventet som jag pratar om.
Jennie: Det låter ju superbra det där med hela bearbetningen och deadlinen och sånt. Spännande, spännande. Nu har jag inte koll på alla de senaste tunnlarna som du har gjort, men jag vet ju när du byggde de första tunnlarna så vet jag att du redan fick in kunder i de tunnlarna direkt, vilket ju är fantastiskt tycker jag. Men jag vet också att du skrev i vår grupp att det hade gått jättebra med försäljningen, men att också du märkte att de som var i tunneln men inte köpte, att de också kanske var mer varma – att du såg att flera eller någon av dem också hade köpt till exempel på mer ett webbinarium eller någonting sen.
Linda: Precis. Jag tänkte säga det bara som svar på din fråga eller ditt påstående där att det var ett bra jobb. Ja, jag har ju gått hos en bra lärare.
Jennie: Ja, det var ju fint sagt.
Linda: Ja. Jo, i somras då så hade jag ju min första tunnel ute precis då i samband med Sälj på Autopilot under den tiden, kursen då, så hade jag en tunnel. Och då där fick jag ju sälj. Jag sålde för nästan 200 000 faktiskt där. Ja, plötsligt.
Jennie: Grattis, bra jobbat!
Linda: Ja tack. Men sen var det ju de som inte köpte där. Men då hade jag ju precis som jag sa, som jag har nu också, att en inbjudan efter deadline då i tunneln. Så hade jag en inbjudan till ett webbinarium som jag hade då precis i början på hösten, i slutet på sommaren. Så då var det ju de som inte köpte i tunneln då under sommaren var med på webbinariet och köpte där. Så det kändes också toppen att då hade jag värmt upp dem under tunneln.
Jennie: Ja men det är så jag tänker att de ska funka också ihop med varandra. Jag gillar verkligen att du tänker – om jag gör en tunnel och de som går igenom men inte köper – att det är ganska tätt inpå, du hinner värma dem lite men det är ganska tätt inpå så får de en live-omtumling också i en lanseringsform. Så det låter ju klockrent.
Linda: Verkligen. Jag tycker det här har varit till jättestor hjälp i mitt företag.
Jennie: Vad är som har gett dig det mesta i ditt företag tidigare?
Linda: Det är ju framförallt det här att det sköter sig själv. Det känns superlyx att man vaknar upp så har man sålt fast man egentligen inte har gjort något.
Jennie: Nej, det förstår jag. Det är det som är det fina och att det värmer människor till lanseringar och sånt också.
Linda: Ska man göra en kost- och livsstilsförändring så vill man – det gäller väl kanske allt men framförallt när det går till en själv att investera i sig själv – så vill man ju verkligen känna förtroendet. Och det bygger ju upp i den här tunneln istället för att det är som att springa fram till någon på stan och sälja något, det vill man ju inte ha för man vet ju inte vad det innebär. Men i den här att lära känna mig på olika plan, både i text och i video.
Jennie: Så klart. Och i din bransch också, men det har också lite med tiden i sig. Man vill ju känna tillit för dem man ska lägga pengar i tycker jag. Om man har gått kurser och andra saker som inte gav några jättebra resultat. Jag tror att folk rent allmänt är lite försiktigare. Jag gillar verkligen det. Har du någon annan största insikt när du har börjat sälja mer automatiserat? Det kan ju vara negativt eller positivt, men det där borde jag ha tänkt på eller det här skulle jag ha tänkt på innan eller förstått, eller var det något som förvånade dig? Någon slags insikt eller tanke som du fick i det där?
Linda: Nej, inte direkt. Men det jag känner är att man får jobba sig fram hela tiden för att det som funkar i den här tunneln till medlemskapet kanske inte funkar hundra procent i tunneln till mitt premiumprogram till exempel, vilket är en större investering.
Jennie: Då kanske...
Linda: Då kanske jag får ha en längre tunnel och hur långt jag har mellan. Jag har känt av att två, tre dagar mellan, eller på slutet kanske jag har en dag mellan mejlen. Jag tycker man får testa sig fram lite grann. Jag har inte stött på någonting som jag har tyckt "oj, det här funkar inte alls".
Jennie: Nej, det är ett omgång jobb som du säger verkligen att göra det där.
Linda: Ja, och sen är det kanske det här – om man ska ha en video eller två videos med, eller ska man ha en PDF och en video. Det kan ju också funka olika. Vissa gillar ju bara text och vissa gillar ju bara video. Men att man får med så god spridning så stor som möjligt.
Jennie: Ja, precis.
Linda: För mig är det fortfarande ett pågående jobb.
Jennie: Ja, det kommer det nog alltid att vara för oss alla tror jag, att göra dem tills de verkligen sitter eller man inte ändrar för mycket i dem och så där. Men jag tänker, visst hade vi ju också lite snack i gruppen just det där med att tålamodet – ibland känner jag ju själv när man ska igång med de här tunnlarna och de ska löpa igenom och jag får – med att vi pratade lite om det att man kände så här: nu har jag gjort den, nu vill jag bara att det ska hända, nu ska man sätta igång den så ska de rulla igenom. Jag vet inte hur du kände det med tålamod och sånt.
Linda: Ja, så är det ju. Jag är ju lite så, jag vill helst att allt ska hända igår. Man blir lite... framförallt när det är något sånt här. Man blir väldigt taggad och tycker att det är spännande och kul att få igång det. Så att man får... gör den, skapa den och så få igång den och så sätta sig lite grann på händerna och ha tillit till processen.
Jennie: Absolut. Jag tänker för den som lyssnar och kanske är nyfiken på att skapa en mer automatiserad tunnel för sitt eget erbjudande – vi har ju nämnt en massa saker men vad skulle du säga är viktigt att tänka på?
Linda: När man skapar en tunnel, tänker du?
Jennie: Och det behöver inte vara tekniska delar. Det kan vara vad du upplevde kanske skulle vara viktigt, eller som du säger i tunneln eller någonting annat.
Linda: Ja men det är just det här att fånga tilliten, att ha svar kanske på invändningar man vet. Redan invändningar som jag vet många i min målgrupp har, att jag då har med det i tunneln till exempel – det har varit värdefullt för mig. Och jag tror att många... efter videon och sen har jag också haft ett bakom kulisserna-inslag så att de ska få en trygghet i vad det är för någonting som jag jobbar med. För att när erbjudandet kommer så ska de känna sig trygga i att "ja, jag har sett lite, jag vet vad det är". Ja, man ger ju inte såklart fullt ut men ändå en hint om vad det finns. Och också att svara på några invändningar, att de ska känna sig trygga i köpprocessen.
Jennie: Så mer visat hur det är att jobba med dig, var det så du hade med?
Linda: Ja, precis. Ja, vad spännande. I tunneln till medlemskapet så har jag lite bakom kulisserna – så här ser det ut i medlemskapet. Och sen kring premiumprogrammet så har jag lite så här uppbyggt och det här händer när du signar upp och så här går vi vidare, så att det inte ska vara någon oklarhet eller så.
Jennie: Jättebra. Och då byter jag lite spår ändå, jag tänkte jag skulle vilja passa på att fråga dig när jag har dig här om du kanske kan dela med dig av någonting eller något av de sakerna som du har tagit med dig från Sälj på Autopilot, den kursen och kanske den tiden som vi jobbade ihop?
Linda: Ja, det jag tyckte i kursen, det var dels det här med att lära sig strategierna kring att bygga en tunnel. Det var ju superduktigt om man säger så. Men det jag kände att jag fick med mig så otroligt mycket, det var ju dels kontakt med andra deltagare, bolla och våra tankar och det där. Men också mycket tankar kring företagande. Jag tycker jag fick väldigt bra hjälp både av dig och de andra deltagarna just i det här – hur kan man tänka kring företagande och just det här med den här trappan, att tänka helhetsmässigt i ett företag. Det fick jag med mig jättemycket utav.
Jennie: Jättebra, för visst var det ju så att jag vet att vi pratade en hel del om det, just det där med erbjudandetrappan. Och de flesta av oss jobbar ju med det hela tiden så det är ju inte enbart du eller någon annan, utan det är ju verkligen alla som jobbar med de bitarna. Visst är det väl lite där också sen som kanske jag tänker – det medlemskapet föddes kanske lite ur de tankarna, inte av kursen i sig men just att du började fundera på det där.
Linda: Exakt så var det. Jag satt och klurade lite på mina produkter och just den här trappan och hade mer längre program och lite mer värma upp dem. Och då var det ju några som hade medlemskap så väcktes ju den idén och så bollade vi in lite grann kring det också, eller jag bollade med dig och "vad tycker du" och så där. Så den föddes. Så då startade jag upp då efter sommaren. För det tog ju ett tag att bygga det.
Jennie: Absolut.
Linda: Så väldigt mycket insikt kring det och idéer också kring just företagande och produktutveckling.
Jennie: Vad kul att höra. Tack för att du delar med dig. Och jag tänker att vi ska växla tempo och gå in i någonting som är ditt expertområde. Och just nu är det ju snart nytt år. New me, new year. Och jag tänker du är hälsocoach, kostrådgivare. Och jag vet ju att många sitter och – jag tänker på vad som är de viktigaste sakerna i kosten för att må så bra som möjligt men också orka driva sitt företag. Vi pratar företagande här.
Linda: Ja alltså det är ju det här som jag pratar så mycket om, det här med blodsockerbalansen framförallt. För oss kvinnor som är över 40, för det är ju lätt – vi blir känsligare mot stress, vi blir också mindre känsligare mot insulin. Alltså vi hanterar socker sämre bara för att förklara det enkelt. Och det är så lätt i rollen som egenföretagare eller företagare generellt att ha ett högt tempo. Och man kanske inte prioriterar det här med kosten alltid, så blir det lite småätande så kanske man tar det som går snabbt att göra som höjer blodsockret. Och då är man inne i en loop som gör att det dränerar på energi, det späder på det här att gå i dimma och man kanske sover sämre. Och då tappar man motivationen, inte har samma klarhet i tanken till exempel.
Och det finns ju en massa quick fix att döva symtom som många tar till. Men jag tycker det är så otroligt viktigt att hitta orsaken till symtomen så att du då genom kosten – alltså bygga upp kroppen med rätt byggstenar – så att du då höjer energin därigenom och också balansera blodsockret så kroppen kan få ett lugn i det. För vänder du hela den här loopen då så ger ju det här då i sin tur att du får mer energi, du sover bättre, du blir mer sugen att träna, du blir också klarare i tanken. Det är otroligt viktigt för oss företagare.
Nu kan jag ha en föreläsning här på en timme om bara det här. Jag förstår det. Men det går att göra så otroligt mycket och många tror att det är så att man ska ändra om hela sitt liv. Men det är inte det. Det är väldigt enkla medel. Och ibland så sparar det mera tid åt dig genom att ändra kosten, du behöver inte ta mer tid eller mer energi. Det är av så stor vikt och påverkar så mycket.
Jennie: Det ska vi ta med oss, blodsocker och kost och de bitarna. Och som sagt det är ju bara att – vi kommer att ta vart du ska hitta Linda sen också såklart så att du kan läsa mer, för där finns det hur mycket bra information också. Så in och kika där sen. Du ska få, länken ligger under också såklart poddavsnittet. Men vi ska också guida dig alldeles strax. Men jag tänker den metodiken eller metoden som du jobbar efter, det är väl den här pyramiden lite som du pratade om, det med självledarskap. Kan du inte berätta tips eller något konkret i varje steg och vilken action man kan ta?
Linda: Ja, jag kallar den "Family Pyramid", men det är just det här med självledarskap för kvinnor 40+. Och då är det just det här med kosten som bas, för har du inte den här – det är som att bygga ett hus utan en bra grund. Det är väldigt lätt att det svajar och ramlar, att du tappar det. Så att bygga upp sig då genom kosten, byggstenar, just anpassat efter just dig då med ren mat, bra mat, vanlig mat, inte någon diet eller bantningstips. Så då när du har den här bra grunden och står på, att därifrån då också börja jobba med det här med tankar, som är steg två då om man kan säga i pyramiden.
Allt går ju lite hand i hand men i stora drag så är det steg två då med tankar kring dig själv. Många kvinnor jag träffar har ju med sig tankar från tidigare i livet att "jag är värdelös", "det är ingen idé att göra det här" och "varför kan inte jag när alla andra kan" och lite sådana tankar från tidigare som gör att det är svårare att komma framåt.
Också vanor som jag sa. Vi gör ofta saker för att vi alltid har gjort det. Vi gör saker för att andra har gjort det, för att vi själv kanske inte mår så himla bra av det. Och också hjälpa till att styra om där. Och att bryta vanor är ju inte något som kroppen vill. Den vill ju att vi ska göra den enklaste vägen. Men att skaffa nya vanor, jag brukar jämföra det med att trampa upp en ny stig i en snårig skog. Det är tufft, men man måste ju också gå på den här stigen för att det ska bli en ny vana. Så det jobbar vi mycket med.
Och då hand i hand med steg tre i pyramiden är ju det här att få till – tänka på stressen, sömnen, motionen och fysisk aktivitet. Hur det kan ta för dig så att du får in det i ditt liv. Och toppen på pyramiden det är att implementera det här i din vardag, i ditt liv, så att det funkar. För att det är alldeles för många där ute som man får ett kostschema i sin hand och så följer man det och så kanske man får resultat absolut efter någon vecka eller två. Men sen då? Det är så många som tappar det där och så kommer de här tankarna då, och att man är tillbaka på ruta ett igen och så börjar man om.
Jennie: För...
Linda: För att det här ska vara vägen framåt och att du ska ha din verktygslåda för resten av livet mer eller mindre.
Jennie: Precis, och skapa den hållbara och långsiktiga förändringen istället för det här quick fix som bara går tillbaka ändå sen.
Linda: Ja, för det är ju så här: när allt i livet funkar toppen, då är det kanske inte så svårt att hålla i en förändring. Men det räcker med att du blir sjuk eller att det händer något på jobbet eller att det är någon högtid som gör att du kör av banan lite grann. Och det gör vi alla. Jag kör också av banan ibland. Jag äter alldeles för mycket godis just nu till exempel.
Men just att hitta tillbaka till den här huvudleden igen som är på väg till ditt mål, så att du också vet... du pratade också mycket om att flytta mål och varför man vill dit, så att man vet riktningen och vart man är på väg. Vet man inte det så är det svårt att hitta tillbaka till styret. Så att det ska hålla i hela... men även för att livet svajar. Så ska du vara trygg, man ska känna sig trygg i hur just du stöttar din kropp.
Men sen är det så med våra... kvinnokroppen, den byter ju ibland. En sak som kanske funkar, så får man tvista lite igen. Men att det ändå, i grunden ska känna dig trygg och lugn i att du vet hur du stöttar upp din kropp. Och inte, för att vi är så – om man tänker på det här, framförallt det vi kanske har med oss som tidigare att man ska äta mindre och träna hårdare och sånt för att få resultat – men för oss kvinnor som är över 40 så är förutsättningarna helt annorlunda.
Så att du, för de strategierna blir snarare att kroppen slår tillbaka istället och du får nästan motsatt effekt, eller du får motsatt effekt. Så det gäller att jobba tillsammans med kroppen, inte med disciplin. Det är ju biologi att följa kroppen och lyssna på kroppen på rätt förutsättningar.
Jag kan prata om det här i evighet, det känner jag.
Jennie: Jag förstår det. Vi kan väl ta ett sista tips för kvinnor plus 40 för att man ska kunna må så bra som möjligt, om du kommer på någonting som vi kan avsluta med.
Linda: Ja. Ja, det är så svårt att säga en grej. Men återigen blodsockerbalansen är A och O. Och då är det ju det enklaste du kan göra där är att tänka ren mat. Alltså desto renare mat, desto mer stöttar det upp kroppen i den här blodsockerbalansen. Och nu kommer det lite fler här. Men protein, alltså protein är våra byggstenar. Och när östrogenet dalar så... alltså östrogenet hjälper ju till att bygga upp kroppen, kvinnokroppen, så när östrogenet dalar så måste vi hjälpa kroppen på vägen. Och då är ju så att vi äter generellt för lite protein.
Och också en sista snabb sak, det är det här med fettet. För att många kvinnor som jag träffar, inklusive jag själv tidigare, var lite rädda för fett för vi har hört att fett är farligt och man ska äta low fat-produkter och det är bra. Men det är snarare tvärtom så att var inte rädd för fett, du behöver det. Rent, riktigt fett. Välj fullfeta produkter för det mättar och hjälper till att bygga upp kroppen. Det var många tips.
Jennie: Det finns ju hur mycket som helst att få stöttning i av Linda. Jag tänker så här, vart hittar man – jag vet Instagram är väl en stor kanal – berätta vart hittar man mer om dig? Och eventet länkar jag till, men berätta lite mer vart hittar man dig?
Linda: Ja dels Instagram då, där heter jag Lindafalkenstrandkost och sen har jag min hemsida som också är lindafalkenstrand.se. Där hittar man mycket information.
Jennie: Perfekt och eventet i januari länkar vi till och jag säger bara stort stort tack Linda för att du tog dig tid och var med i Digital Entreprenher podden och jag ser fram emot att få höra lite mer hur det går med tunnlarna framöver och sånt. Så stort stort tack.
Linda: Ja, tack själv. Det har varit så kul och verkligen stort tack också för all support och hjälp i det här med att bygga upp tunnlarna och företagandet.
Jennie: Tack!
---
Automatiserade tunnlar är, som jag sa i inledningen, en av de byggstenar jag tycker att du ska ha i din onlinebusiness av många olika anledningar. Kanske är det just det här som är en av de sakerna som gör att du inte lyckas skala ditt företag till nästa nivå.
Jag vet själv hur mycket de här, som jag kallar för business blind spots, spelar roll i tillväxten. Därför har jag tagit fram ett quiz som heter Tillväxttestet, där vi på 60 sekunder får fram din största problemstöd, blind spot, och vad du gör för att lösa den. Jag har lagt en länk under poddavsnittet till tillväxttestet också, så bara klicka där och på 60 sekunder så har du ditt svar.
Jag vill säga stort stort tack för att du har hängt här med mig 2025 och nästa gång vi hörs i podden är det första januari 2026. Så ha ett fint slut på året så hörs vi då.
---
Jennie, outro: Tack för att du lyssnade på Digital Entreprenher podden. Om du också vill bygga ditt digitala imperium med onlinekurser och digitala produkter, gå till digitalentreprenher.se där du kan komma igång direkt. Är det någonting som du undrar över eller vill bolla med mig, skicka mig ett meddelande på Instagram. Har vi inte connectat där än så är mitt konto @digitalentreprenher. Glöm inte heller att gilla, ge podden en recension eller dela den med en vän om du gillar den. Vi hörs i nästa avsnitt av Digital Entreprenher podden.