Jennie, intro: Hello Future Millionaire. Du lyssnar på Digital Entreprenher podden. Podden, för dig som vill bygga ditt digitala drömföretag - med onlinekurser, och digitala produkter. Vi tar din kunskap eller livserfarenhet - och paketerar den till din egen digitala produkt- som du kan sälja, för miljoner - oavsett nisch.
Jag heter Jennie, det här är precis det jag har gjort, och det har inte enbart gjort mig till miljonär på bara några år. Jag har också mitt drömföretag som stödjer den helt fria livsstil som jag vill ha. I den här podden, så delar jag med mig av min egen erfarenhet efter tio år som egen företagare, och jag ger dig konkreta strategier, och verktyg helt, utan fluff.
Mitt mål är att hjälpa, så många kvinnor som möjligt att göra samma sak, och styra sina liv, och inkomster, så att de kan njuta av det liv som vi har här, och nu. Jag har redan hjälpt hundratals, och nu är det din tur. Har du wifi, och en vilja, så hjälper jag dig med resten. Tillsammans är vi ostoppbara. Vi är Digital Entreprenher.
Jennie, avsnitt: De flesta entreprenörer som jag träffar har inte problem med att sälja. Jag skulle säga att problemet är snarare att faktiskt sälja igen. När försäljningen bara kommer i toppar. Den här lanseringen här eller en ny kund där som man inte riktigt vet vart den kommer ifrån. Och sen blir det tyst.
Och, så börjar man om, och om igen. Jag vet inte om du känner igen dig i det här. Att du kan sälja, men du vill ha någonting mer stabilt. Och du kanske inte vill gå all in i en jättestor lansering varenda månad, för att se till att det flyter in pengar hela tiden. Och det är precis det som vi ska prata om idag tänker jag i det här avsnittet skillnaden mellan att sälja, och att sälja på repeat.
Det jag tänker att du egentligen inte vill ha det är bara en massa olika toppar. Du vill ju ha mer förutsägbarhet, för det tänker jag mina vänner det är ju det som är verkliga vägen till frihet i alla fall, för mig. För om jag tittar tillbaka till mina första år som mer digital entreprenör, och det här var ju starten av Digital Entrepreher kan man säga.
Det var ju mer att jag hade en kurs jag körde en lansering sen, så hände det inte, så mycket emellan, så hade jag en lansering, Och lanseringar är ju ett sätt i ett sånt här system, men jag kände också efter en lansering att okej vad gör jag nu då, och då började jag också titta på hur kan man göra det här annorlunda, och insåg att jag kan sälja det är inte det som är problemet, utan jag saknar den här slags förutsägbarheten, och jag vet att förutsägbara intäkter, och förutsägbarhet kanske låter tråkigt.
Men det är faktiskt kanske det mest befriande som du kan skapa i din business. För när hur pengarna kommer in, när de kommer in, varför, då händer någonting på riktigt. Du blir trygg. Du kan planera, du kan vara kreativ, du kan ta risker, skala upp, du kan faktiskt njuta av ditt företag. Så det kan vara tråkigt.
Jag kanske är en tråkig person, inte vet jag. Men, för mig, så betyder inte förutsägbarhet stelhet. Det betyder faktiskt frihet, Så vad är det som skapar den här förutsägbarheten då? Man kan tänka att det handlar inte enbart om att göra mer. Det kanske är det man tänker att man gör mer, och mer, och mer, och mer.
Så kommer det här verkligen att skapa det här? Och jag kan säga, så här, jag tror att väldigt många, jag känner igen mig själv. I början av mitt företag till exempel där man går in på allt, man testar allt, man testar den grejen man ser den grejen, gjorde den där så, då borde jag också göra så. Jag tror det där är ett sätt att kanske i starten av ett företag ett litet tag, hitta det som man är duktig på.
Hitta det som man verkligen ska satsa på. För när man väl har gjort det, tänk om du hittar den här grejen. Tänk som min signaturprodukt till exempel som är Lönsam Onlinekurs. Om jag hade hittat den, och tänkt första lanseringen var ju en normal stor lansering eller en normal stor första lansering. Jag har ju haft större första lanseringar, men det här var ju en hundratusenkronors lansering, och det är ju en bra första lansering tänker jag.
Men om jag hade tänkt då, min andra kurs sålde, för 300 000, varför ska jag inte ha kvar den då eller varför ska jag inte satsa på det? Eller att jag tänker såhär okej om jag tar en kurs till då, så får jag hundratusen till eller en sån där eller sån där. Om jag inte hade satsat på den, så hade inte den haft 6 miljoner lanseringar.
Så jag tror att vi måste tänka på när vi vill skapa också förutsägbarheten, och större intäkterna. Då behöver man bygga, det handlar inte då om att bara göra mer. Det handlar om att bygga ett skalbart säljsystem som gör jobbet tillsammans med dig. Och det här systemet det säljer, det levererar, och växer, utan att du behöver börja om varenda gång.
Det blir som din intäktsmotor. Och det gäller då verkligen att försöka se- vad är mina huvuderbjudanden? Vad är min genomtänkta kundresa? Vad du säljer- och till vem, och hur dina erbjudanden hänger ihop. Ser till att de hänger ihop. Och det är ju det här som kommer att bli- att komma med skalningen- och komma med förutsägbarheten- och komma med de här ökade intäkterna.
Jag vet att det här är motsägelsefullt counterintuitive, men- Jag skulle säga att mina största uppskalningsdelar när jag har gått större, och fått mer intäkter i mitt företag, och mer lugn mer trygghet, det är när jag har skapat säljsystem, och jag har skapat en. Vad ska man säga? Ett fokus kring det. Så som jag sa, för att skapa det här säljsystemet, den här motorn av intäkter som faktiskt levererar förutsägbarhet.
Och det är klart att jag inte vet exakt, jag vet till viss del exakt vad som kommer in kommande månader ett halvår, ett år. Men, för att göra det här på ett bra sätt, så behöver man verkligen ha koll på vad jag ska sälja. Vilka är de här erbjudandena som jag tänker, och vilken genomtänkt kundresa är det, för mina kunder?
Hur jobbar jag med det här? Hur hänger det här ihop? Vad är det jag satsar på? Vad är det jag kommer att lyfta när, och var? För jag vet vad som kommer att hända det närmsta året i stort sett. Sen kanske jag kommer att finjustera vissa detaljer, och sånt där. Men jag vet ungefär vad som kommer att hända i november, december, januari, februari, mars.
Och jag menar inte att du måste utplanera allting. Men i stora drag, ta ett steg tillbaka Titta, hur hänger allt det här ihop, Och vad säljer in vad? Okej efter den här saken. Vad är nästa steg då? Så det finns mycket i själva erbjudandetrappan, kundresan, och hur erbjudandena de som du väljer att fokusera på, hur du kan sälja mer av dem, och hur du kan bli bättre på att sälja dem.
Sen behöver man ju ha trafik, en motor med trafik, för att kontinuerligt fylla det här systemet med rätt människor, Och inte bara då följare, för det är en sak. Och jag tänker på, så många som jag pratar med som säger jag fick inte lika många views eller jag har ingen viral reel. Det har ju inte jag heller knappt, Så mycket följare har inte jag.
Men jag säljer kanske ändå väldigt mycket jämfört med det. Så jag lovar att det inte bara handlar om virala reels, och följare. Jag vet att det lätt att gå in på de siffrorna, och tänka att det inte, så många som gör det, och det är inte, så många som tittar där. Så. Det är inte det som kommer vara avgörande det är ett sätt att få in dem till ett konto till exempel, att få en viral reel då om vi tar Instagram, där rätt personer ser, du vill ju inte få ett viralt inlägg som lockar helt fel personer heller som dyker in, de har ju sett på olika ställen, och varit med om lite själv också, när någon har gått lite bra åt ett annat håll där det kommer in fel av målgrupp, det är ju inte det vi är intresserade av.
Det är ju bara att vilja bygga konto, men vi ska ju inte bara bygga ett konto, för att bygga ett konto, vi ska ju bygga ett konto, för att få in potentiella kunder, för att tjäna pengar. Och Instagram är verkligen inte allting, tycker jag personligen. Där lägger inte jag alla mina ägg det är en av de kanalerna som jag jobbar med.
Men du behöver skapa ett sätt att fylla det här systemet du har. Din intäktsmotor behöver bränsle, och leads in, för att det ska bli någonting. Och det är det som är en viktig del i det här att faktiskt skapa förutsägbarhet. Sen har vi det här med säljstrukturen. Hur säljer du det här? Kommer du leda dem in via en live-lansering Kommer du ha en automatiserad tunnel?
Kommer du ha en automatiserad tunnel med. En lågprisprodukt, och tre freebies som ligger i starten in i den. Kommer det där programmet sälja in det där programmet? Eller hur ser det här verkligen ut? Vad är det som konverterar in dem? Så alla de här olika delarna, eller nu har vi pratat om några olika saker är ju det som, när de börjar jobba ihop, det är ju då det blir magi.
Det är ju då det går mer från toppar, och dalar till stabila intäkter, och det blir mer förutsägbart. Och Som jag vet, när vissa hör ordet förutsägbarhet, så tänker man Jenny, jag vill inte ha det här stela systemet Jag vill ha frihet. Men det är just det. Friheten kommer från den här strukturen.
Förutsägbarhet ger, som jag sa, energin utrymmet, och lugnet. Och det är ju även när att pengarna kommer in även om du tar helg, även om du tar ledigt eller om du åker någonstans eller inte vill jobba den dagen eller lanserar något nytt, så jobbar du inte längre i Du panik. Du jobbar med att finjustera, och förbättra det du har.
Det blir ett helt annat lugn. Det är det här jag menar med att bygga ett frihetsföretag. För mig betyder inte det att jag ska springa på tusen olika puckar. Jag har total frihet i mitt företag. Jag kan göra exakt vad jag vill, när jag vill det. Jag har några möten i månaden som jag älskar att ha- Men jag har inte en massa olika saker, jag har en total frihet, och jag har en bra omsättning, jag har en bra lön, jag har det jag behöver.
För mig, så har jag skapat ett frihetsföretag. Och det som har gjort det, det är inte fler idéer, utan det är den här strukturen som faktiskt bär upp allt det här, och hur allting hänger ihop. Så när jag pratar om det här med att sälja på repeat, så är det såklart att det handlar om mer köp, Men det handlar ju också om att bygga det här systemet det här intäktsmotorn på något sätt som driver dig närmare din första eller kanske nästa miljon på ett sätt som håller.
Och här, lite som jag var inne på tidigare, här, så skulle jag säga att det här funkade när jag fokuserade, skalade ner, för att kunna skala upp. Det låter jättemotsägelsefullt jag vet det, men det fungerar verkligen. När jag började Digital Entreprenher då, 2021 kan man säga, så började jag med e-handelskurser De två större kurserna har hängt med hela tiden till, och med 2024, förra året.
Vid årsskiftet där, så slutade jag upp egentligen att sälja dem. Det var inte, för att de gick dåligt eller, för att jag tyckte att e-handel är en, så mycket sämre affärsmodell på något sätt. Det är ju ett jättebra sätt att sälja saker online. Det det handlade om var att det blev, för mycket olika saker att göra.
Jag pratade om online-kurser som började ta över mitt företag. Jag hade e-handelskurser som sålde, för över en miljon per år. Och det var jättekonstigt att ta bort dem, counterintuitive på något sätt, men efter det sen, så har ju allting bara fortsatt att öka, och öka, för att jag har fokus, för att jag kan bli duktigare på att sälja vissa typer av saker, och det är här jag tror att du också måste landa om du lyssnar på det här avsnittet, för att du vill skala, för att du vill sälja mer, så handlar det inte om att addera tusen saker till.
Det handlar om att bli bättre på det du redan har, optimera det du har, dina erbjudanden, ditt flöde, ditt fokus. Hitta det som säljer bra, bygg kring det här signaturerbjudandet, justera sättet det säljs, så att hur bra det här faktiskt kan gå. Tittar man bara på mitt signaturerbjudande, och sättet det säljs mest, så är det ju Lönsam Onlinekurs, och det är via live-lanseringar med webbinarier.
Jag tycker att där är ett bevis på just det där. Den har haft sex miljonlanseringar i rad. Det är ett bra erbjudande, och det är ett bra sätt att sälja det på. Det är ett justerat sätt som fungerar att sälja det på. Det är det här du får när du sätter ihop allting till ett system. Du jobbar med att finjustera, och göra det här bättre.
Det är sådana saker du får då. Och det är det som skapar friheten, förutsägbarheten, och friheten Justeringarna i att jag vet hur många får jag in i mitt system Det är det som kommer att avgöra i det läget Sen kan jag finjustera vissa delar absolut, Men jag vet att jag behöver jobba med leadsgenerering In i ett webbinar till exempel, Så bygg ihop alla olika delar Få dig att hänga ihop, då har du det här systemet Se till att produkterna du har säljer in varann Automatisera försäljningen mellan lanseringarna Bygga leads på det sättet, men också sälj Det är ett sätt som jag tror väldigt många missar.
Det är inte, så många som gör på det sättet Jag tror att där har vi någonting som vi skulle kunna jobba mycket, mycket, mycket mycket mer med. Sån evergreen-försäljning, automatiserade säljtunnlar, helt automatiserad försäljning. Och sen se på hur allt det här hänger ihop, och bygg den här egna motorn på något sätt som jobbar åt dig.
Se till att få de här stabila systemen som får in nya leads framåt. Och om vi bara skulle titta på till exempel en sån här. Automatiserad tunnel. Hur många du får in i en sån helautomatiserad tunnel kommer ju vara avgörande, för hur mycket du säljer i den tunneln Det är ju det som kommer att avgöra.
Klart måste tunneln vara finjusterad, och bra att leverera. Men om vi får in hundra, så kanske du får ut två sälj. Får vi in tvåhundra, så kanske du får ut fyra sälj. Får du in tusen ja. Så det viktiga är ju verkligen att ha koll på systematiken i det. Vart är det jag stoppar in dit? Vad är avgörande Tittar vi på automatiserade tunneln, så är det kanske första leadmagneten som man behöver driva trafik in till.
Ser vi på en live-lansering, så är det kanske mer avgörande hur många kommer, hur många anmäler sig till webbinarierna till exempel. Om man tittar på den modellen som jag jobbar med. Så tänk strategiskt, ha fokus, inte, för mycket olika saker på en gång. För då blir vi inte bra på någonting. Då blir vi väldigt lite bra på flera olika saker.
Kunderna blir förvirrade, vi lär oss inte att bli nog bra på någonting. Så jag vet att det låter tråkigt, för vissa som bara vill ha frihet jag vill gå på känsla, ja. Då kan man ju göra det, men frågan är, kommer man kunna bygga förutsägbarheten om man bara vill gå på känsla hela tiden? Hur vet man då vad som funkar?
Hur vet man vad som verkligen är det du ska satsa på? Ja, nu har jag rantat på länge nog om det här, men jag tror att du förstår. För när vad som säljer bäst i ditt företag hur du fyller det här systemet med rätt människor- Och hur du får försäljningen att rulla på på repeat då blir ju den här miljonen som vi pratar om inte längre ett mål någon gång som lite, så här, ja det är drömmen det här är ju en naturlig följd av strukturen som du bygger, och det är inte slumpen som skapar ett miljonföretag skulle jag säga, eller din nästa miljon det är system, fokus, och uthållighet, Och det här är ju precis det som vi kommer att se på på plats i mitt gratis bootcamp nästa vecka som heter Labbet, just sälj på repeat också.
Och jag tänker att det är just det här systemet som säljer på repeat som vi ska titta på nästa vecka i det här bootcampet. Och det här är tre dagar där du, och jag, och några andra jobbar sida vid sida, för att skapa det här egna säljsystemet som genererar de här stabila, och skalbara intäkterna Det här är inte en kurs, det här är ett praktiskt labb där vi bygger, testar, och förfinar i realtid.
Och har du inte anmält dig, så lägger jag länken här nere vid poddavsnittet, Men det är digitalentreprenher.se/bootcamp. Men det jag vill att du redan nu funderar på är vilket eller vilka av dina erbjudanden är det som faktiskt drar in mest intäkter. Om du inte vet det, sätt dig ner, och titta på det. Sätt dig ner, och räkna ihop det här, och titta på det.
För när det, då har du din första pusselbit, tänker jag, till att skapa mer stabilitet, och skalbarhet. Det här bootcampet är också en försmak på mitt nya program som jag släpper nästa vecka som heter Miljonlabbet. Det här är första, första lanseringen av det. Så där kommer vi ta det som vi bygger i bootcampet, och skala upp det till ett helt system som säljer på repeat med min personliga guidning, Och jag vill redan att du ska veta en sak nu vi kommer att göra en speciell sak som vi aldrig har testat förut, så jag vill att du ska veta det innan, för under själva bootcampet, så kommer det finnas unika bonusar, för dig som vill ta steget vidare in i miljonlabbet som är redo att ta action, och som verkligen vill se till att avsluta kvartal fyra superstarkt, och gå in i 2026, och fortsätta bygga det riktigt riktigt starkt där Var med, och implementera, och jobba tätt ihop.
Så på tisdag som är dag ett då på det här bootcampet, så kommer man få tre extra bonusar ihop med ett riktigt bra pris första gången, och lite andra saker. Då kommer du få tre extra bonusar om du går med innan klockan 24 på tisdag, bootcampets första dag. Så se till att vara med live om du kan eller se till att titta på reprisen som kommer ut direkt efteråt Innan klockan 24, så att du har en möjlighet att få med alla bonusar.
På onsdag som är dag två, så får du två bonusar av de här, och fortfarande kommer du få två extra bonusar, och det här gäller fram till midnatt. Och på torsdag dag ett, så finns det kvar också en extra sista bonus som också sen kommer ligga kvar under resten av den lanseringen. Så kan du inte vara med live, se inspelningen samma dag innan midnatt, för att hinna ta del av bonusarna.
Dessutom då, så kommer det såklart finnas några extra andra bonusar bara, för att du är med live, för att underlätta det jobbet vi gör i bootcampet, och så. Så det är en sak att sälja, men om du vill skapa frihet trygghet, och stabilitet i din business då är det dags att sälja på repeat skulle jag säga.
Så anmäl dig till det här bootcampet, labbet, sälj på repeat via länken i shownotesen eller bara gå in på digitalentreprenher.se/bootcamp, och låt oss bygga ditt system tillsammans Vi startar den 21 oktober, och jag lovar, det här vill du inte missa. Vi ses inne i labbet.
Jennie, outro: Tack, för att du lyssnade på Digital Entreprenher podden. Om du också vill bygga ditt digitala imperium med onlinekurser, och digitala produkter - gå till digitalentreprenher.se där du kan komma igång direkt. Är det någonting som du undrar över eller vill bolla med mig? Skicka mig ett meddelande på Instagram.
Har vi inte connectat där än, så är mitt konto Digitalentreprenher. Glöm inte heller att gilla, ge podden en recension eller dela den med en vän om du gillar den. Vi hörs i nästa avsnitt av Digital Entreprenher podden.