Jennie, intro: Hello Future Millionaire. Du lyssnar på Digital Entreprenher podden. Podden för dig som vill bygga ditt digitala drömföretag - med onlinekurser och digitala produkter. Vi tar din kunskap eller livserfarenhet - och paketerar den till din egen digitala produkt- som du kan sälja för miljoner - oavsett nisch.
Jag heter Jennie, det här är precis det jag har gjort och det har inte enbart gjort mig till miljonär på bara några år. Jag har också mitt drömföretag som stödjer den helt fria livsstil som jag vill ha. I den här podden så delar jag med mig av min egen erfarenhet efter tio år som egen företagare och jag ger dig konkreta strategier och verktyg helt utan fluff.
Mitt mål är att hjälpa så många kvinnor som möjligt att göra samma sak och styra sina liv och inkomster så att de kan njuta av det liv som vi har här och nu. Jag har redan hjälpt hundratals och nu är det din tur. Har du wifi och en vilja så hjälper jag dig med resten. Tillsammans är vi ostoppbara. Vi är Digital Entreprenher.
Jennie: Jag kan när jag spelar in det här avsnittet fira min sjätte miljonlansering i rad med samma kurs, Lönsam Onlinekurs och det känns toppen att kunna säga det och se att jag fortsatt tar stora kliv framåt och får bara kvitto på kvitto på att sättet som jag jobbar funkar och hittills i år så har mitt bolag nu omsatt över 5 miljoner och det ser ut som att det kommer att bli ett nytt rekordår helt enkelt, så jättekul och det är klart det firas ju och planeras för de här olika sakerna, men den här tillväxten och stora lanseringar kommer liksom inte utan utmaningar och platåer och något jag har fått mycket tillräcklig känsla av den här lanseringen. Och som jag tror bara är en nästan nivåutveckling som jag behöver ta mig över för att kunna växa i den takten som jag vill.
Så jag tänkte att det är det här dagens avsnitt ska handla om. Det är de här sakerna som hoppas också är intressant och lärorikt för dig även om du också är i starten av din resa. Så vad tror du? Here we go! Alltså som sagt, vi sålde ju för mer än en miljon ex. moms vid den här senaste lanseringen nu i början av september.
Och det är inklusive kommande delbetalningar också. Inför den här lanseringen så var min plan initialt att gasa på mycket mer i den här större höstlanseringen och adderade på en hel del annonseringsbudget för att få fler deltagare till mina masterclasses och på så sätt ha en del för att kunna bygga en ännu större lansering än tidigare.
Sen har vi liksom... Vi har jobbat med att finjustera, justerat bonusar och en massa saker. Det finns en massa andra saker som vi inte kommer att ta upp i det här avsnittet. Men just leads in är ju ett sätt. Desto fler vi har med, desto större chans har vi att få mer intäkter. Så min plan var mer bara nu gasar på ordentligt med annonseringen.
Men det visade sig inte vara så enkelt och rakt fram som jag kanske hade trott. Att bara öka budgeten visade sig inte alls hjälpa på det sättet som jag hade tänkt mig utan jag och de som jag jobbar med ser en utmaning i att komma över de cirka 2000 anmälda till mina webbinarier som det ungefär brukar vara i och med att min nisch är ganska smal och det är en ganska smal marknad ändå.
Så i alla fall då om man tittar på de som kanske är redo nu och lite längre fram i tanken kring att skapa sin egen onlinekurs och sitt program, bygga det här digitala bolaget och vara lite längre fram i medvetandet i sitt eget hur de tänker. Så det var inte bara att trycka på gasen och få 5000 anmälda utan där tog det lite stopp skulle jag säga.
Efter att ha börjat reflektera lite grann, vi har inte kommit så långt än, det är fortfarande jobb som görs såklart, men reflekterat med team, samarbetspartners som jag jobbar med så har vi landat i att jag nog behöver bredda mig ytterligare. Och det är nog bara att ta de bitarna tror jag. Och det här är ju verkligen inte för att det inte finns målgrupp nog i Sverige.
För det gör det absolut. Men tänka på att kanske ska man accelerera och öka. Hur kan vi då tänka bredare framåt kring kanske fler målgrupper. Folk som kanske inte riktigt än är redo i sitt tankesätt och sådär. Så jag tänkte jag skulle bara... Jag har bara skrivit ner några punkter på olika saker som jag kommer på just nu, som jag funderar på och som jag kommer se på mer kring den här.
Att kunna bredda lite ytterligare, sen vet jag inte riktigt vart jag kommer landa i de här tankarna. Men saker som jag tänker på är ju bredare budskap. Nå ännu tidigare medvetande trappan. Som jag lite var inne på så är det ju mer att just nu pratar vi väldigt mycket till dem som kanske är där, är redo, de vet att de vill skapa en kurs.
Hur kan vi jobba ännu tidigare med dem som, för det är ju väldigt många som vill komma ut online, vill jobba mer skalbart, mer passiva intäkter och mer frihet. Men kanske inte riktigt förstår storheten eller vet knappt det finns kurser på det sättet. Så det är nog en sak som vi kommer behöva jobba mycket, mycket mer med.
Ha ett bredare budskap, nå fler kanske nå dem ännu tidigare i medvetande trappan. Så det är nog en sak som vi absolut kommer behöva göra mer i. Och sen tänker jag även, det lade jag ut i sociala medier här för inte så länge sedan, just att vi hade testat Norge och annonsera i den här lanseringen och det gav absolut ett bra resultat ändå för den lilla budgeten som vi la där.
Så shoutout till nya härliga norskar i mina kanaler och in i Lönsam Onlinekurs. Jättejättekul tycker jag. Så det vi har pratat om är ju att titta på så här. Ska vi gå mer djupt mot Norge, norden och vad betyder det då? Ska vi se på att översätta, texta kurser och så vidare? Tittar man också på nya marknader så jobbar jag ju väldigt ganska nästan enbart idag skulle jag säga med lite mindre företag soloprenörer i stort sett som alla är inne i den här mer digitala världen här finns det ju många, många fler och breddningar att göra med att gå till den branschen jag kommer ifrån den här traditionella konsultbranschen som inte kanske riktigt ser det här än byta tid mot pengar och hur jag kan faktiskt skala det här på ett annat sätt jag är ju så inne i det här och hittade det här själv och kom den här vägen men jag tror väldigt många och det märker jag i nätverket på LinkedIn och sådär som tycker att det låter intressant men de förstår kanske inte riktigt allting.
Hur funkar det här? Även kanske lite större företag som behöver mer planering och hjälp och alltså jag jobbar en del med det. Sådana som vill kanske sluta byta timmar mot tid och skapa mer skalbara intäktsben och så och utveckla en del av bolaget. Men det är något man skulle kunna titta på ännu mer också.
Så det är en sak som också såklart blir en del i det här och funderingarna framåt är ju: hur ska vi tänka med fler kanaler inom marknadsföring och så? Hittills har jag varit ganska så fokuserad på podden, Instagram och nyhetsbrevet skulle jag säga. Jag har absolut lite LinkedIn men där återanvänds det mesta innehållet.
Så det skulle behöva vändas och vridas på ytterligare för att det skulle bli en nog bra strategi för att ta sig vidare på den plattformen. Så jag vill utveckla Instagram, jag vill göra den bättre. Jag vill utveckla podden och nyhetsbrevet, de har också hamnat lite i en platå känner jag. Där jag har börjat landa i en plan, hur jag ska göra det här som börjar kännas riktigt riktigt bra.
Men inte det riktigt riktigt än. Men de ska också upp ett antal notches för att det där ska bli bra. Sen som jag sa, LinkedIn. Där behöver jag nog gå in och anpassa mer av det contentet som jag gör. För att ska passa och att jag har planerat att nå en viss typ av målgrupp där. Det skulle jag behöva jobba mer med.
Sen så är det ju diskussioner kring TikTok såklart också. Där började jag för bra länge sedan och lägger upp lite videos och så. Där går det ju faktiskt att återanvända en hel del Och jobba så det skulle också definitivt vara en möjlighet. Sen så, Youtube är ju såklart en diskussion också som är en stor kanal stor sökmotor och de bitarna.
Och kunna mer jobba lite löpande på den och bygga sig ett brand där. Det tror jag absolut och även annonsering kanske. Så det är någonting som vi håller på att titta på eller börja landa lite i tankarna om det är värt, hur skulle det vara? Även traditionell PR, alltså public relations, det var ett svårt ord det där.
Men traditionell PR, hur kan man jobba ytterligare där? Placeringar och sen samarbete med sponsorskap är väl en sån här sak som vi bara har Alltså jag har börjat landa i bara lite vad det skulle kunna vara eller hur man skulle kunna jobba där. Så där tror jag det finns massor med bra saker. Och sen såklart synas mer i andras nätverk och vara med i poddar och andra platser som inte är de kanske traditionella online business delarna.
Det är någonting jag också tror att jag skulle behöva jobba mer med. Sen har vi också påbörjat en satsning på att testa mer åt Google-annonseringshållet för ett tag sedan. Men som inte är helt igång än. Där vet jag inte riktigt hur det kommer att gå. Jag vet inte riktigt hur det går för jag tror inte att vi riktigt är igång där än.
Och det här hänger ju också ihop med en annan punkt som är lite mer bredda varumärket, synas i som jag sa lite andra arenor och tänka förbi hela online-världen hur kan jag gå bredare där är ju också ett sätt. Och sen för mig det här med varumärket också, det går ju upp och ner känner jag, jag sitter och gör jobb vilken positionering vill jag ha?
Hur vill jag visas? Hur vill jag synas? Och så känner jag nu att jag ändå har glidit lite ifrån det. Och vill ta mig lite mer tillbaka. Jag vill prata pengar Jag vill vara jättetransparent och sådär Men jag vill också komma mer tillbaka till... Alltså allting handlar inte om pengar och miljoner även om det finns potentialer och jag vill kunna stå för pengar och affärsinriktat och sådär.
Men jag vill också tillbaka mer till värde och jobba mer utvecklande i det och inte kanske bli framförallt också... Utöver det där, inte bli för lika alla andra. För det är det som jag ser som utmaningen nu också framöver att särskilja sig lite mer, att inte låta som alla andra, att inte använda samma språk som alla andra, att inte ha samma titlar på masterclasset som alla andra.
Den är ju svår och den förändras väldigt snabbt skulle jag säga ändå, det är flera gånger under ett år eller under en termin alltså under våren eller hösten som det ändrar sig. Där får man försöka analysera och hänga med tänker jag. Sen en annan sak också att tänka på framöver är ju att bygga ännu mer varma leads mellan stora lanseringar.
Och vi gör redan en hel del idag. Där faktiskt med leadmagnet så bygger vi olika steg och jobbar med annonsering och sådär. Jag testade ju också till den här lanseringen privat podcast, Kursklar, som jag tycker funkar jättebra. Det var jättekul att göra och var uppskattad Vi fick mycket bra positiv feedback på den.
Så sådana saker, men kanske också som jag sa ännu mer utifrån kundtrappan och där har ju jag, jag jobbar ju med sådana här automatiserade säljtunnlar alltså evergreen-tunnlar och det har jag gjort länge, i stort sett sedan jag startade Digital Entrepreneur, men det som har varit lite tidsbrist är att uppdatera dem och där har jag egentligen färdiga planer på Hur kan jag bredda hur kan jag göra tunnlar för fler målgrupper?
Det leder mer eller mindre till samma produkter. Men de kommer in i tunnlarna på olika sätt. De bearbetas på olika sätt. Och det är klart att jag vill sälja i de tunnlarna. Och det vet jag att jag gör. Och kommer att göra framåt också. Men jag ser också att de fyller en väldigt stark funktion. I att värma upp och ge tillit och sånt i mellanlanseringar Och det här är någonting som man måste...
Tänka på du måste också tänka på det här i din business nu, för det beror på vilken nisch man är i men vi behöver tillit eftersom det pratas i min nisch då väldigt mycket om att tjäna pengar och folk är rätt oseriösa och sådär så behöver ju vi visa att att de kan lita på oss och att det här inte är något fusk eller scam som jag ofta får höra lägg av, du är en scammer lägg ner, du ljuger det är ju hur mycket som helst som jag får på mig fast jag inte ens är i närheten av att ljuga eller fuska eller vara en scammer överhuvudtaget det här är ju en seriös verksamhet på det sättet men hela branschen hela känslan av runt det här Finns det ju en liten sån stämpel på ibland tycker jag.
Så hur kan man komma bort ifrån det och befästa det och befästa sin tilliten på det här sättet? Och det är en del som jag ser att en evergreen tunnel gör också väldigt, väldigt bra. Och jag bygger mina evergreen tunnlar lite annorlunda än ganska många. Jag har också byggt de här korta sju dagars, här får du ett webbinarium, här får du en grej kom och köp, skynda skynda skynda Jag tror inte riktigt att de kommer funka på sikt.
Och jag tror inte att de funkar lika bra längre. De funkar absolut. Men jag tror inte att de funkar lika bra. Det är därför jag bygger mina mer på lite längre. Mer förtroende. Verkligen se på vad kunden behöver Om jag tänker att min kund är den som kommer in i min tunneln Som fortfarande är i gratisdelen om man säger i tunneln som blir uppvärmd och så.
Jag nästan vill se dem som en kund som kommer in i mina betalprogram liksom. Och verkligen förflytta dem i det de behöver för att få resultat för att ta sig framåt. För också att vara redo. Mer än att försöka sälja och kränga nu är det tre dagar kvar, två dagar kvar, en dag kvar. Så det är väl sådana saker också just den här som jag sa.
Bygga mer varma leads, mellanlanseringar. Inte vara lika beroende av... Och jag är inte beroende av annonseringen skulle jag verkligen inte säga. Men vi annonserar en hel del just inför webbinarierna och masterclasserna. Och där tänker jag att för att nå de nivåerna jag vill så kommer inte det att räcka.
Så något annat ytterligare eller ganska många olika saker tror jag behöver till för att nå de här 10-20 miljonerna. För att nå de här 10-20 miljonerna också och ta... Fler miljonlanseringar att bygga större lanseringar den här kursen har ju haft en, två, tre miljonlanseringar i år och förra året också tre miljonlanseringar varav den i år, i mars, april var över två miljoner.
Så det är jättefina lanseringar. Men om man tänker hur vi ska bygga vidare så är det ju jag har pratat om idag. Men såklart också, när jag började med onlinekurser så dade jag ju e-handelskurser och de här när Lönsam Onlinekurs och onlinekurs benet tog fart i min verksamhet förra året runt halvåret någonstans så börjar jag känna jag behöver jag behöver välja så vid juni någonstans 2024 juli så börjar jag gå ut och säga att vi årsskiftet mot 2025 så kommer inte jag sälja de här kurserna mer.
Vilket gjorde ju att de som har omsatt miljoner innan de kurserna försvann ju vid årsskiftet för mig. Jag äger dem fortfarande och har dem och sådär men jag säljer dem inte. Utan fokuset är ju på digitala produkter, onlinekurser, bygga digitalt bolag med den typen av produkter. Och det gör ju att en del av min tidigare erbjudande trappa som jag hade byggt är ju borta.
Så jag tror definitivt att vi kommer bygga nya produkter eller vi kommer göra det. Jag tror att en del i det här också, den här uppskalningen också. Inte just för att öka lanseringarna kanske för Lönsam Onlinekurs men just att öka omsättningen också i företaget så att det vet jag och jag kan säga sådär det kommer någonting som jag är sjukt peppad på ganska snart faktiskt någonting som är helt nytt så det känns jättekul sen kommer det komma mer nya saker men det är klart att nya erbjudanden som bygger på varann kommer ju behöva vara också för att sälja mer rent överlag.
Inte liksom för Lönsam Onlinekurs skull utan framåt. Och sen tror jag även en annan sak som jag bara skrev med när jag antecknade lite är ju att också få erbjudanden att sälja in i varann bättre. Att den ena leder till den andra och så vidare. Så man inte bara behöver nya kunder in hela tiden. Det var några av de tankarna som jag hade nu så här tätt efter den här senaste och sjätte miljonlanseringen och jag hoppas att det här gav dig lite insikt i bara mina tankar och att det gav dig lite nya idéer till ditt bolag och din utveckling framåt. Det finns säkert massor som jag har missat.
Men här går mina tankar just nu och jag känner att jag verkligen vill dela med mig mer av Vart sitter jag just nu att du och jag gör det här tillsammans att du får också höra vart sitter jag nu så jag hoppas att det här har varit ett bra avsnitt för dig också så hoppas att vi hörs nästa vecka igen.
Jennie, outro: Tack för att du lyssnade på Digital Entreprenher podden. Om du också vill bygga ditt digitala imperium med onlinekurser och digitala produkter - gå till digitalentreprenher.se där du kan komma igång direkt. Är det någonting som du undrar över eller vill bolla med mig? Skicka mig ett meddelande på Instagram.
Har vi inte connectat där än så är mitt konto Digitalentreprenher. Glöm inte heller att gilla, ge podden en recension eller dela den med en vän om du gillar den. Vi hörs i nästa avsnitt av Digital Entreprenher podden.